کد خبر : 208764
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 2:09

اولویت مدیریت شهری باید توجه به موضوعات زیست محیطی باشد

اولویت مدیریت شهری باید توجه به موضوعات زیست محیطی باشد

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم بهره برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان، رونمایی از سه سامانه جمع آوری هوشمند پسماند، افتتاح ۱۰ ایستگاه شبکه پایش آلودگی صوتی و افتتاح نخستین ایستگاه سنجش سیار آلاینده ای زیست محیطی، اظهار کرد: انگیزه جمع شدن امروز ما بحث مهم محیط زیست است، سیستم های پایش

اولویت مدیریت شهری باید توجه به موضوعات زیست محیطی باشد

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم بهره برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان، رونمایی از سه سامانه جمع آوری هوشمند پسماند، افتتاح ۱۰ ایستگاه شبکه پایش آلودگی صوتی و افتتاح نخستین ایستگاه سنجش سیار آلاینده ای زیست محیطی، اظهار کرد: انگیزه جمع شدن امروز ما بحث مهم محیط زیست است، سیستم های پایش که در سطح شهر نصب می شود هشدار دهنده است اما مجموعه های پایش الان یک ضرورت برای ارائه هشدارهای لازم است.

وی افزود: در برخی بحث‌های محیط زیستی شهر حال خوبی ندارد کاهش بارندگی و افزایش آلودگی هوا جدی است؛ در کنار این موضوعات آبیاری فضای سبز با آب شرب نیز دغدغه دیگر ما است.

شهردار مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد اقدامات خوبی در بحث‌های محیط زیستی انجام داده است که موجب شده این شهر به عنوان نمونه محیط زیستی معرفی شود.

قلندر شریف یکی دیگر از موضوعات مهم را توجه به توسعه تک بعدی در شهر دانست و افزود: مشهد به دلیل موقعیت خاص و وجود مضجع امام رضا(ع)، تنها شهر مشهدی ها نیست و بسیاری از افراد از امکانات این شهر بهره‌برداری می‌کنند. به همین دلیل نیازمند توجه ویژه و یک جانبه به شهر مشهد در بعد اقتصادی هستیم.

وی اضافه کرد: تقریبا همه بودجه عمرانی شهرداری به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بهبود محیط زیست درگیر است و میلیاردها تومان هزینه می شود تا غفلت‌های گذشته جبران شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه در مشهد تنها به جمعیت توجه شده است، گفت: درحالی که موضوعات اعتباری در این شهر وجود دارد که به آن توجه‌ای نشده است.

قلندرشریف تصریح کرد: مشهد کلان شهر و پایتخت معنوی ایران است و خدمات‌دهی آن به غیر ساکنین شامل اتباع کشورهای دیگر نیز می شود، علاوه برآن سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر هستیم که این موضوع نگاه ویژه ملی به این شهر را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه های مختلف محیط زیستی ورود پیدا کرده است، عنوان کرد: حوزه پسماند یکی از دغدغه‌های ما است؛ مطالعات خاصی در حوزه زباله سوز انجام داده‌ایم، ما از دولت اعتبار ویژه نمی‌خواهیم بلکه خط اعتباری ارزان قیمت می‌خواهیم؛ اگر ۲۰۰ میلیارد خط اعتباری ارزان قیمت دولت تخصیص دهد بخش خصوصی آمادگی ایجاد بزرگترین کارخانه زباله سوز را دارد.

شهردار مشهد تاکید کرد: حوزه حمل و نقل عمومی یکی دیگر از موارد در ارتقای شاخص های محیط زیستی است؛ در سال ۱۴۰۲ فاز سه خط دو به بهره برداری می‌رسد و کل حفاری چهار خط تا پایان این دوره به اتمام می‌رسد.

قلندرشریف تصریح کرد: به اتوبوسرانی نیز نگاه ویژه‌ای داریم و پیگیر هستیم تا تعداد اتوبوس براساس مصوبات افزایش پیدا کند؛ قرارداد تامین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که کمک خوبی به ورود اتوبوس حومه شهر می‌کند؛ پیشنهادی را به وزارت کشور و سازمان شهرداری ها دادیم تا به عنوان شهر پایلوت در تامین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای خط یک بی ارتی که طول تم ۱۴ کیلیومتر است و ۱۰۰ هزار نفر را در روز خدمات رسانی می‌کند؛ انتخاب شویم‌.

وی افزود: موضوع تاکسی های برقی نیز مورد تاکید است؛ توجه ویژه به دوچرخه در سطح شهر موضوع بعدی است که رونمایی آن به زودی انجام می‌شود تا مشهد نماینده دبیر خانه دائمی شهر دوستدار دوچرخه انتخاب شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه خودرو تک سرنشین و مازوت سوزی از جمله موضوعات بحرانی هستند، گفت: آرزو می‌کنم مدیران شهر مشهد با دوچرخه به محیط کار بروند و دوچرخه سواری مورد توجه مدیران واقع شود.

قلندر شریف گفت: نگاه ویژه به محیط زیست فقط احداث پارک و افرایش سرانه فضای سبز نیست بلکه هر فعالیتی که در جهت ارتقای بحث های محیط زیستی انجام می‌دهیم را شامل می شود‌.

وی افزود: مصوباتی که رفیعی به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس پیگیری کنند باید تبدیل به قانون‌های اجرایی شود؛ در بحث محیط زیست هر غفلتی بکنیم جبران آن هرینه بر و پیچیده می‌شود که نمونه برای منقرض شدن نسل یوز ایرانی است که هزاران میلیارد برای آن هزینه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرجع دانلود زيرنويس

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح