کد خبر : 206613
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 15:59

روند افزایشی شمار مبتلایان به مسمومیت الکلی در ساوه

روند افزایشی شمار مبتلایان به مسمومیت الکلی در ساوه

 سیامک نوراللهی افزود: متأسفانه مشروبات الکلی از این دست در مجالس و مهمانی ها عرضه می شوند. همچنین در برخی اماکن به صورت غیرقانونی به عنوان مشروبات الکلی به فروش می‌رسند. وی ادامه داد: متأسفانه اغلب افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند از این مسئله و تبعاتی که بر جای می‌گذارد، بی خبر هستند. عوارض

روند افزایشی شمار مبتلایان به مسمومیت الکلی در ساوه

 سیامک نوراللهی افزود: متأسفانه مشروبات الکلی از این دست در مجالس و مهمانی ها عرضه می شوند. همچنین در برخی اماکن به صورت غیرقانونی به عنوان مشروبات الکلی به فروش می‌رسند.

وی ادامه داد: متأسفانه اغلب افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند از این مسئله و تبعاتی که بر جای می‌گذارد، بی خبر هستند. عوارض مسمومیت با مشروبات دست ساز شامل تاری دید و کوری، نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی و نهایتا به کمارفتن و مرگ فرد مصرف کننده است.

جانشین معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه اظهار داشت: بعد از مصرف متانول، ابتدا در چند ساعت اول، فرد علائمی مشابه سایر مشروبات الکلی به صورت برافروختگی، پرحرفی، مستی و … دارد.

نوراللهی تصریح کرد: اما بعد از حدود ۱۲ ساعت با ایجاد اسیدوز شدید و وسیع در بدن، کم کم علائم گوارشی، علائم تاری دید به صورت هاله روشن، علائم نورولوژیک و کاهش سطح هوشیاری مشاهده می شود و در نهایت در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به ایست قلبی و مرگ شود.

وی بیان داشت: در صورت تشخیص و مراجعه زودهنگام با اقداماتی نظیر دیالیز طولانی مدت شاید بتوان از مرگ فرد جلوگیری کرد، اما عوارض وسیع چشمی از جمله نابینایی و علائم مغزی و اختلالات حرکتی بر جای می‌ماند که تا اخر عمر باقی است و قابل درمان نیست.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرجع دانلود زيرنويس

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح