کد خبر : 208855
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 14:21

همکار سابقش شهادت می دهد که سام بنکمن-فرید امتیازات ویژه ای برای صندوق خود خواست

همکار سابقش شهادت می دهد که سام بنکمن-فرید امتیازات ویژه ای برای صندوق خود خواست

به گزارش نیوز کانال و به نقل از رویترز نیویورک، ۵ اکتبر (رویترز) – گری وانگ، هم اتاقی دانشگاه و همکار سابق سام بنکمن-فرید، روز پنجشنبه در محاکمه کلاهبرداری بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال FTX شهادت داد که بانکمن-فرید به او گفته است که به یک صندوق تامینی که در مالکیت مشترکشان هستند، اختصاص دهد. امتیازات

Indicted FTX founder Sam Bankman-Fried leaves the United States Courthouse in New York City

به گزارش نیوز کانال و به نقل از رویترز نیویورک، ۵ اکتبر (رویترز) – گری وانگ، هم اتاقی دانشگاه و همکار سابق سام بنکمن-فرید، روز پنجشنبه در محاکمه کلاهبرداری بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال FTX شهادت داد که بانکمن-فرید به او گفته است که به یک صندوق تامینی که در مالکیت مشترکشان هستند، اختصاص دهد. امتیازات تجارت در FTX

او گفت که امتیازات ویژه اعطا شده به صندوق تامینی، Alameda Research، شامل یک خط اعتباری ۶۵ میلیارد دلاری است که چندین مرتبه بزرگتر از مقداری است که سایر کاربران می توانند وام بگیرند. وانگ شهادت داد که آلامدا تا زمان ورشکستگی صرافی در نوامبر ۲۰۲۲، ۸ میلیارد دلار از FTX برداشت کرده بود.

وانگ، مدیر ارشد فناوری سابق FTX، در غرفه گفت: «آنقدر عقب نشینی کرد که FTX قادر به بازپرداخت مشتریانی که سعی در برداشت داشتند، نداشت. او افزود که Bankman-Fried به او دستور داده است تا تغییراتی را که به Alameda امتیازات ویژه می‌دهد، اعمال کند.

وانگ، ۳۰ ساله، اولین نفر از سه همکار سابق بانکمن-فرید است که در دادگاهی که روز سه شنبه آغاز شد، شهادت داد. هر سه به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرده اند و موافقت کرده اند که با دادستان همکاری کنند.

محاکمه Bankman-Fried تقریباً یک سال پس از آن آغاز شد که FTX برداشت مشتری را متوقف کرد و اعلام ورشکستگی کرد در یک فروپاشی چشمگیر که بازارهای مالی را شوکه کرد و شهرت موسس آن را از بین برد.

دادستان های فدرال در منهتن می گویند که این میلیاردر سابق ۳۱ ساله میلیاردها دلار از سپرده های مشتریان FTX را به سرقت برده است تا زیان در Alameda را جبران کند، املاک و مستغلات بخرد و به نامزدهای سیاسی ایالات متحده کمک کند.

بانکمن-فرید اعتراف به بی گناهی کرده است. وکیل او، مارک کوهن، در بیانیه آغازین خود گفت که شاهدان همکاری مانند وانگ ممکن است تصمیمات بنکمن-فرید را که در آن زمان با آن موافق بودند، «شبه» توصیف کنند.

اوایل روز پنج‌شنبه، مت هوانگ، رئیس یک صندوق تامینی مبتنی بر رمزارز، Paradigm، که در FTX سرمایه‌گذاری کرد، گفت که به او گفته شده که Alameda “هیچ رفتار ترجیحی” در این پلتفرم دریافت نکرده است.

هوانگ گفت که نگران پیوندهای بین این دو شرکت است، اما گفت که پارادایم “اطمینان دارد که آنها در طول زمان کمتر به هم مرتبط خواهند شد.”

هوانگ گفت که پارادایم از سال ۲۰۲۱ ۲۷۸ میلیون دلار در FTX سرمایه گذاری کرد، اما اکنون این سرمایه گذاری را به طور کامل حذف کرده است.

“هیچ کس تحقیق را دوست ندارد”
وانگ گفت که در چین متولد شد و در سن ۷ سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرد. او در یک کمپ ریاضی در دبیرستان با بنکمن فراید آشنا شد و بعداً در موسسه فناوری ماساچوست هم اتاقی شدند. دادستان تصویری از لبخند این زوج در خارج از منزل در MIT را به هیئت منصفه نشان دادند که وانگ یک تی شرت سبز پوشیده بود و بنکمن-فرید در یک تی شرت آبی.

او و Bankman-Fried Alameda را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کردند. در حالی که هر دو پس از تأسیس FTX در سال ۲۰۱۹ به سمت FTX رفتند، اما مالکان انحصاری Alameda باقی ماندند و Bankman-Fried مالک ۹۰٪ و وانگ ۱۰٪ باقی مانده بود. آنها در میان ۱۰ هم اتاقی یک پنت هاوس ۳۵ میلیون دلاری در باهاما، جایی که FTX مستقر بود، بودند.

وانگ گفت که Bankman-Fried تصمیم گرفت نام شرکت را Alameda Research بگذارد زیرا “اگر نام تجارت یا ارز دیجیتال ذکر نشده باشد، تجارت را آسان تر می کند.”

سپس دادستان ها ضبط مصاحبه ای را برای هیئت منصفه پخش کردند که در آن بانکمن-فرید گفت که می دانست اگر Alameda “Shitcoin Daytraders Inc” نامیده شود، بانک ها با Alameda کار نمی کنند.

بانکمن-فرید در این ضبط گفت: «اما هیچ کس تحقیق را دوست ندارد.

انتظار می رود وانگ روز جمعه به شهادت ادامه دهد. انتظار می رود این محاکمه تا شش هفته به طول بینجامد.

دیگر شاهدان همکاری که قرار است شهادت دهند عبارتند از Nishad Singh، رئیس سابق مهندسی FTX، و Caroline Ellison، مدیر ارشد اجرایی سابق Alameda و دوست دختر بنکمن-فرید.

اسکناس های عبور والدین بانکمن-فرید
اوایل روز پنجشنبه، هیئت منصفه از آدام یدیدیا، برنامه نویس سابق کامپیوتر FTX که به وانگ گزارش داده بود و همچنین با بانکمن-فرید در MIT دوست بود، شنیدند.

یدیدیا گفت که در اصلاح یک خطا در کد FTX در ژوئن ۲۰۲۲، متوجه شد که Alameda 8 میلیارد دلار به FTX بدهکار است. او گفت که این بدهی به این دلیل به وجود آمده است که صرافی نمی تواند حساب های بانکی خود را باز کند و به کاربران FTX دستور داده بود تا پول را به Alameda منتقل کنند.

اما یدیدیا از اینکه بدهی خیلی زیاد است نگران شد و در حالی که در مجتمع آپارتمانی آنها در باهاما تنیس پادل بازی می کرد، در مورد آن از بانکمن-فرید پرسید. او گفت که بانکمن-فرید نیز نگران به نظر می رسید.

یدیدیا روز پنجشنبه شهادت داد: “سام چیزی شبیه این گفت: “ما سال گذشته ضد گلوله بودیم، اما امسال ضد گلوله نیستیم.”

در دادگاه روز پنجشنبه، بنکمن-فرید از تایپ کردن روی لپ‌تاپ روی میز دفاعی که در مقابلش بود، استراحت کرد و در حالی که او قبل از شهادت از آنجا عبور می‌کرد، به یدیدیا نگاه کرد. یدیدیا به او نگاه نکرد.

والدین متهم، استادان دانشکده حقوق استنفورد، جوزف بنکمن و باربارا فرید، روی یک برگه قانونی زرد یادداشت‌برداری کردند که هنگام شهادت یدیدیا برای یکدیگر ارسال می‌کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرجع دانلود زيرنويس

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح