کد خبر : 208850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 15:11

هوش مصنوعی Gemini گوگل که GPT-4 را پنج‌گانه می‌کند چیست؟

هوش مصنوعی Gemini گوگل که GPT-4 را پنج‌گانه می‌کند چیست؟

  بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از اقتصاد داده پس از یک دوره سکون ظاهری در رقابت برای برتری هوش مصنوعی، گوگل با هوش مصنوعی Gemini پیشگام خود در شرف بازگشت به زندگی است. طبق گفته SemiAnalysis، یک شرکت معتبر تحقیقاتی نیمه هادی، ابزار هوش مصنوعی مولد آینده گوگل در حال حاضر

 

بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از اقتصاد داده پس از یک دوره سکون ظاهری در رقابت برای برتری هوش مصنوعی، گوگل با هوش مصنوعی Gemini پیشگام خود در شرف بازگشت به زندگی است. طبق گفته SemiAnalysis، یک شرکت معتبر تحقیقاتی نیمه هادی، ابزار هوش مصنوعی مولد آینده گوگل در حال حاضر پنج برابر قدرتمندتر از پیشرفته ترین مدل های GPT-4 در بازار است. نکته جالب‌تر این است که پیش‌بینی این است که تا پایان سال ۲۰۲۴، هوش مصنوعی Gemini می‌تواند ۲۰ برابر قوی‌تر از ChatGPT باشد.

SemiAnalysis در گزارش آگوست اعلام کرد: “غول خفته، گوگل، از خواب بیدار شده است.” این بیداری ناشی از سرمایه گذاری مجدد گوگل در هوش مصنوعی است، حرکتی که آماده تغییر شکل چشم انداز هوش مصنوعی است.

 

در حالی که این پیشرفت ها غیرقابل انکار هیجان انگیز هستند، این سوال در ذهن همه وجود دارد که آیا گوگل هوش مصنوعی Gemini را برای عموم منتشر خواهد کرد یا خیر. نگرانی هایی وجود دارد که انجام این کار می تواند خلاقیت آنها را خفه کند و مدل کسب و کار موجود آنها را مختل کند. این تردید بر تعادل ظریفی تاکید می کند که غول های فناوری باید بین نوآوری و حفظ خود ایجاد کنند.

 

مرکز ایمنی هوش مصنوعی خاطرنشان کرده است که گوگل، علیرغم اینکه چندین سال از OpenAI عقب مانده بود، با انتشار ChatGPT سرمایه گذاری های هوش مصنوعی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد. گوگل با منابع مالی عظیم خود می تواند به سرعت بودجه خود را برای رقابت با دیگر آزمایشگاه های پیشرو هوش مصنوعی اختصاص دهد و آن را به یک رقیب قدرتمند در این زمینه تبدیل کند.

 

اما پروژه Gemini AI گوگل دقیقاً چیست و چگونه می‌خواهد از رقبای خود از جمله ChatGPT پیشی بگیرد؟ اکنون به خواندن و کاوش ادامه دهید!

 

هوش مصنوعی گوگل جمینی چیست؟

ChatGPT صنعت فناوری را با توانایی های دستکاری متن خود متحول کرده است، اما پروژه هوش مصنوعی Gemini گوگل اینجاست تا برتری آن را به چالش بکشد. Gemini جدیدترین هجوم گوگل به دنیای هوش مصنوعی است و پتانسیل آن چیزی جز خیره کننده نیست.

 

به گفته دمیس حسابیس، مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند، «در سطح بالایی، می‌توان به Gemini فکر کرد که برخی از نقاط قوت سیستم‌های نوع AlphaGo را با قابلیت‌های زبانی شگفت‌انگیز مدل‌های بزرگ ترکیب می‌کند». در اصل، Gemini یک مدل زبان بزرگ (LLM) است که در پردازش متن برتری دارد و از پیروزی AlphaGo در شکست دادن قهرمان جهانی بازی رومیزی Go back در سال ۲۰۱۶ الهام گرفته است.

توسعه هوش مصنوعی Gemini یک تلاش مشترک بین Google Brain و DeepMind، دو نیروگاه در تحقیقات هوش مصنوعی است. در حالی که گوگل قبلاً تلاش کرده بود از طریق Google Bard با ChatGPT رقابت کند، این بار، آنها آماده هستند تا با هوش مصنوعی Gemini تأثیر چشمگیری بگذارند.

 

انگیزه پشت جمینی روشن است – گوگل قصد دارد محصولات مبتنی بر سازمان خود مانند Google Docs و Slides را ارتقا دهد. علاوه بر این، گوگل قصد دارد از Gemini برای تقویت مزیت رقابتی Google Bard و بهینه سازی استفاده از منابع استفاده کند.

 

برنامه های بالقوه هوش مصنوعی گوگل جمینی

برنامه های بالقوه Google Gemini بسیار گسترده و متنوع هستند. می‌توانیم در آینده نزدیک انتظار خروجی‌های جدیدی از Gemini داشته باشیم، زیرا تنها به آموزش داده‌های پایه خود وابسته نیست. برخی از برنامه های کاربردی ممکن عبارتند از:

 

  • پردازش زبان پیشرفته: قابلیت‌های پیشرفته پردازش زبان Gemini می‌تواند نحوه تعامل انسان با ماشین‌ها را متحول کند. این می تواند مکالمات طبیعی و یکپارچه تری را بین انسان ها و سیستم های هوش مصنوعی فعال کند و نحوه کار و زندگی ما را متحول کند.
  • بهره وری بهبود یافته: با خودکار کردن وظایفی که در غیر این صورت نیاز به مداخله انسانی دارند، Gemini می تواند به طور قابل توجهی کارایی را در صنایع مختلف مانند خدمات مشتری، مراقبت های بهداشتی، مالی و آموزش بهبود بخشد.
  • پیشرفت‌های پزشکی: جمینی با توانایی پردازش سریع و دقیق حجم وسیعی از داده‌ها، می‌تواند به متخصصان پزشکی در تشخیص بیماری‌ها، توسعه برنامه‌های درمانی شخصی و حتی پیش‌بینی خطرات سلامتی کمک کند.
  • خروجی‌های خلاقانه: پتانسیل خلاق Gemini بسیار زیاد است، زیرا می‌تواند متن‌ها، داستان‌ها و حتی کل تولید کند.

 

تاریخ انتشار Google Gemini AI

راه اندازی پیش بینی شده هوش مصنوعی Gemini در پاییز ۲۰۲۳ درها را به روی پیشرفت های پیشرفته در زمینه هایی مانند علم پزشکی باز می کند. چت ربات های هوش مصنوعی و ربات های مجهز به هوش مصنوعی Gemini می توانند نقشی دگرگون کننده داشته باشند.

 

مانند PalM 2، هوش مصنوعی Gemini در اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی پس از انجام آزمایش‌های ایمنی گسترده در دسترس خواهد بود.

 

هوش مصنوعی Gemini چگونه کار می کند؟

در هسته قدرت Gemini معماری منحصر به فرد آن نهفته است که یک رمزگذار و رمزگشای چندوجهی را ترکیب می کند. نقش رمزگذار این است که شکاف بین انواع داده های مختلف را پر کند و ارتباط یکپارچه با رمزگشا را امکان پذیر می کند. رمزگشا به نوبه خود خروجی هایی را در حالت های مختلف تولید می کند که یکی از ویژگی های متمایز هوش مصنوعی Gemini است.

 

چیزی که هوش مصنوعی Gemini را متمایز می کند، توانایی آن در تکامل و انطباق با پیشرفت است و اتکای آن به داده های آموزشی اصلی را کاهش می دهد. جمینی با پایگاه دانش غنی، استخر وسیعی از استعداد و تعهد به نوآوری، وعده ارائه خروجی های جدید و پیشگامانه را می دهد.

در خاتمه، هوش مصنوعی Gemini گوگل که پنج برابر قدرتمندتر از GPT-۴ و احتمالاً ۲۰ برابر قوی‌تر تا سال ۲۰۲۴ گزارش شده است، نشان‌دهنده تجدید حیات گوگل در رقابت هوش مصنوعی است، با معماری منحصربه‌فردش که آماده ارتقای محصولات سازمانی، به چالش کشیدن رقبا و به طور بالقوه است. زمینه هایی مانند علم پزشکی را متحول کند.

 

هوش مصنوعی Gemini نشان دهنده یک جهش جسورانه به جلو در دنیای هوش مصنوعی است. با پتانسیل بسیار زیاد خود، وضعیت موجود را به چالش می کشد و عزم گوگل را برای تبدیل شدن به یک بازیکن برتر در عرصه هوش مصنوعی به نمایش می گذارد. همانطور که ما مشتاقانه منتظر اولین نمایش عمومی آن هستیم، Gemini به عنوان یادآوری می کند که مسابقه هوش مصنوعی به پایان نرسیده است و آینده نوید نوآوری هایی را می دهد که می توانند جهان ما را به روش هایی که ما فقط می توانیم تصور کنیم، تغییر دهند.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرجع دانلود زيرنويس

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح