کد خبر : 208888
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 12:42

واقعی ترین و وحشتناک ترین فیلم درباره جادو ۵۰۰۰۰ دلار هزینه داشت

واقعی ترین و وحشتناک ترین فیلم درباره جادو ۵۰۰۰۰ دلار هزینه داشت

  به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده در سال ۲۰۱۶، فیلم ترسناک کوچک مستقل ایرلندی-بریتانیایی A Dark Song ثابت کرد که می‌توانید یکی از بهترین فیلم‌های سال را حتی زمانی که پول زیادی در دسترس ندارید بسازید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ایده خوب، تعدادی افراد با استعداد و یک روش

 

به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده در سال ۲۰۱۶، فیلم ترسناک کوچک مستقل ایرلندی-بریتانیایی A Dark Song ثابت کرد که می‌توانید یکی از بهترین فیلم‌های سال را حتی زمانی که پول زیادی در دسترس ندارید بسازید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ایده خوب، تعدادی افراد با استعداد و یک روش خلاقانه برای گنجاندن محدودیت های مادی در فیلمنامه است. A Dark Song که توسط لیام گاوین در اولین فیلم خود نوشته و کارگردانی شده است، به دلیل اینکه به‌طور شگفت‌انگیزی واقع‌گرایانه و ترسناک به تصویر می‌کشد، شایسته ستایش است. و فیلم زمانی تاثیرگذارتر می شود که متوجه می شویم گاوین فقط ۵۰۰۰۰ دلار داشت که کمتر از یک صحنه در برخی از تولیدات پرفروش بود.

 

در «آهنگ تاریک» چه اتفاقی می‌افتد؟

یک آهنگ تاریک سوفیا هاوارد (کاترین واکر) را دنبال می کند، زنی که از دست دادن پسر هفت ساله اش غمگین است، پسری که حاضر است برای انتقام گرفتن او دست به هر کاری بزند. به همین دلیل است که سوفیا با جوزف سولومون (استیو اورام)، زن ستیز، غیبت‌گر تماس می‌گیرد، مردی که می‌تواند او را در مراسم پیچیده‌ای که در کتاب آبراملین توضیح داده شده، راهنمایی کند، کتابی که توسط چندین شخصیت عرفانی از جمله آلیستر کراولی مورد مطالعه قرار گرفته است. همانطور که جوزف به سوفیا توضیح می دهد که او خدمات خود را درخواست می کند، پس از شروع مراسم نمی توان آن را قطع کرد. بنابراین، آن دو باید خود را در یک عمارت قدیمی حبس کنند و مراسم تکراری و چالش برانگیز را به صورت روزانه انجام دهند. سوفیا ماه ها بدون پایان مجبور به خوردن غذای خاص، شعارهای خاص، نگه داشتن بدن خود در موقعیت های ناراحت کننده و تحمل انواع روش های پاکسازی می شود. در همین حال، جوزف به او کمک می کند تا پنج ضلعی ها را بکشد و نمادها را احضار کند و سعی می کند با فرشته نگهبان خود در تماس باشد.

سوفیا می خواهد برای مجازات مردی که پسرش را کشته است به ماوراءالطبیعه نزدیک شود و برای انجام این کار باید از دستورات یوسف پیروی کند و سلامت عقل و تمامیت جسمانی او را به خطر بیندازد. در حالی که در A Dark Song عناصر ماوراء طبیعی وجود دارد، فیلم عمدتاً حول محور دو شخصیت در یک مکان می چرخد و بودجه مورد نیاز آن را به شدت کاهش می دهد. با این حال، A Dark Song فقط می تواند به همان اندازه خوب باشد که پول زیادی برای صرفه جویی ندارد، زیرا باعث شد گاوین روی ترسناک بودن مفهوم تمرکز کند.

 

حداقل بودجه A Dark Song به تمرکز لحن فیلم کمک کرد

با حبس کردن دو نفر در یک خانه برای ماه ها، گاوین شیوع بیماری همه گیر را تا چهار سال پیش بینی کرد و همچنین محیط مناسبی را برای کشف روان انسان ایجاد کرد. هنگامی که سوفیا و یوسف به مراسم روزانه خود مشغول نیستند، مجبور می شوند با یکدیگر تعامل کنند و در مورد حدود ایمان بحث کنند.

 

در یک سطح، A Dark Song درباره زنی است که حاضر است برای انتقام دست به هر کاری بزند. با این حال، فیلم زمانی می درخشد که مخاطب را وادار می کند تا آیین جادویی را که سوفیا و جوزف ماه ها در آن اجرا کرده اند زیر سوال ببرند. هیچ نشانه ای وجود ندارد، اما جوزف اصرار دارد که ترک خانه خطرناک است و روح آنها را به خطر می اندازد. بنابراین، در این موقعیت غیرممکن، سوفیا چقدر می‌تواند تحمل کند قبل از اینکه تمامیت غیبت‌گر را زیر سوال ببرد؟ او هدفی دارد و تمام پول و انرژی خود را روی آن ریخته است، بنابراین نمی‌خواهد تسلیم شود. با این حال، تا کی باید آزارهای روزانه را تحمل کند تا اینکه بداند آیا این مراسم حتی جواب می دهد؟

از آنجایی که A Dark Song بودجه بسیار کمی داشت، تمرکز فیلم از عناصر ماوراء طبیعی به رابطه بین شخصیت ها و اینکه چقدر در مورد رفتار انسان می گوید تغییر کرد. این انتخاب خلاقانه همچنین به گاوین اجازه می‌دهد تا در هر فریم از A Dark Song، خزنده‌ای خاص را فراخوانی کند، زیرا چشمان ما، مشتاق تماشای ثمرات این مراسم، در جستجوی نشانه‌ای، هر فریم را می‌کاود. مانند سوفیا در داستان، مخاطب نیز ایمان خود را مورد آزمایش قرار می دهد، امیدوار است که A Dark Song وحشت های موعود را آزاد کند و به این فکر کند که آیا آنها واقعاً خواهند آمد یا خیر.

 

جادوی یک آهنگ تاریک به طرز شگفت انگیزی واقع گرایانه است

یک آهنگ تاریک همچنین وقتی به خود آیین جادویی می رسد به طرز شگفت آوری واقع گرایانه است. گاوین تحقیقات لازم را برای بازتولید نمادهای غیبی در عمارت انجام داد و هر اتاق را به مکانی برای عبادت و قربانی تبدیل کرد. سوفیا هر روز باید همان تعداد مراحل را قبل از تمیز کردن، آشپزی و استراحت طی کند. ما عذاب شخصیت را احساس می کنیم زیرا او هر روز همان روند را تکرار می کند، و اگر گاوین چیزی را در پس زمینه تغییر می داد، این اثر یکسان نخواهد بود.

ما تقریباً برای کل زمان اجرای A Dark Song همان اتاق‌ها را داریم که به واقع‌گرایی فیلم و روند اضطراب‌آور اجرای مراسمی که واقعاً کار می‌کند کمک می‌کند. سحر و جادو زمانی ترسناک است که به بازیگر ضربه می زند، و A Dark Song کار خارق العاده ای را انجام می دهد و اثرات واقعی چنین روش شدیدی را بر بدن انسان نشان می دهد. البته، اگر واکر و اورام اجراکنندگان فوق‌العاده‌ای نبودند، آنقدر از طرح متقاعد نمی‌شدیم. با این حال، گاوین A Dark Song را با توجه رشک‌آمیز به جزئیات کارگردانی می‌کند و فیلمش را طوری می‌سازد که انگار خودش یک مراسم جادویی است.

 

یک آهنگ تاریک در پایان نتیجه می دهد، و همه چیز قبل از پخش تیتراژ بد می شود. با این وجود، این تنها بودجه فیلم را چشمگیرتر می کند، زیرا گاوین مجبور شد بیشتر ۵۰۰۰۰ دلار خود را برای زنده کردن قوس سوم A Dark Song سرمایه گذاری کند. در زمانی که هر اکران اصلی سینما صدها میلیون دلار هزینه دارد، اولین نمایش بلند گاوین گواهی بر قدرت خلاقیت قبل از پول است و نمونه‌ای از این است که چگونه محدودیت‌های مادی می‌توانند به نقاط داستانی خلاقانه تبدیل شوند.

 

از زمان همه‌گیری، ما انبوهی از فیلم‌ها درباره افراد محصور در یک مکان داشته‌ایم. با این حال، A Dark Song وقتی صحبت از ایجاد خزنده در یک فضای محدود به میان می آید، شکست ناپذیر است. از آنجایی که بودجه اندک آن برای پرداخت دستمزد بازیگران خوب و اجازه دادن به آنها برای تحمل وزن عاطفی فیلم است، A Dark Song نیز به عنوان یکی از واقع گرایانه ترین فیلم های ترسناک موجود در بازار شناخته می شود. به همین دلایل، فیلم سزاوار عشق بسیار بیشتری نسبت به آنچه می شود، است، و باید به اولویت اصلی هم برای شیاطین ترسناک و هم برای دوستداران سینما تبدیل شود که مایلند شاهد شگفتی هایی باشند که یک فیلمساز با استعداد می تواند با وجود کمبود بودجه، خلق کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرجع دانلود زيرنويس

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح