کد خبر : 188318
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 18:13

پروژه‌های پیشنهادی سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اندرخَم توافق بانک‌ها

پروژه‌های پیشنهادی سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اندرخَم توافق بانک‌ها

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم سفر به شهرستان‌ها برای بررسی میدانی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، تصمیم‌گیری برای احیای واحدهای راکد و نیمه‌راکد، اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و … است، بنابراین سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت می‌تواند یک فرصت مغتنم برای مسئولان استانی باشد تا مسائل و مشکلات حوزه کاری خود

پروژه‌های پیشنهادی سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اندرخَم توافق بانک‌ها

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم سفر به شهرستان‌ها برای بررسی میدانی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، تصمیم‌گیری برای احیای واحدهای راکد و نیمه‌راکد، اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و … است، بنابراین سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت می‌تواند یک فرصت مغتنم برای مسئولان استانی باشد تا مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بدون واسطه پیگیری کنند.

به‌گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور و هیات دولت در آینده‌ای نزدیک به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کند، بنابراین استاندار در اولین جلسه شورای اداری پس از انتصاب با بیان اینکه این سفر برای استان بسیار ارزشمند است و مدیران باید از این فرصت طلایی به نفع مردم استفاده کنند، تاکید کرد: مدیران در اسرع وقت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد را احصا و در پروژه‌های برنامه سفر گنجانده شود.

امروز ۱۲ دی‌ماه در جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و روسای بانک‌های عامل طرح‌های پیشنهادی برای سفر رئیس‌جمهور که برای تکمیل نیازمند تسهیلات بانکی هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد ۵۰۵۶ طرح نیمه‌تمام برای سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری

به گفته علی شهریارپور- رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه چهارمحال و بختیاری در مجموع ۵۰۵۶ طرح در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری، فرهنگ و هنر، تامین مسکن محرومان، نوسازی ناوگان حمل و نقل، تکمیل طرح‌های دانش‌بنیان، طرح‌های ورزشی و … از سوی دستگاه‌های اجرایی برای سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شد، اظهار کرد: این طرح‌ها برای تکمیل نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های دارای اولویت را برای سفر ریاست‌جمهوری پیشنهاد دهند، بانک‌ها نیز نگران اعتبار نباشند، زیرا در سفر ریاست جمهوری یک خط اعتباری ویژه برای بانک‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

۳۸ طرح پیشران برای ارائه در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است

در ادامه جلسه الله‌کرم نصیری- معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه علاوه بر طرح‌های نیمه‌تمام نیازمند تسهیلات بانکی، طرح‌های پیشران نیز در سفر ریاست جمهوری مطرح خواهد شد، اظهار کرد: بالغ بر ۳۸ طرح پیشران اعم از راه‌آهن، پروژه آبرسانی بن- بروجن، طرح‌های فولادی، طرح‌های حوزه راه‌سازی، طرح‌های اقتصادی و … برای سفر ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری باید طرح‌های کلان و دارای اولویت مطرح شود که تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و تولید داشته باشند، در این سفر نمی‌توان طرح‌های کوچک را مطرح کرد، اگر پروژه‌ای دارای مشکل باشد، اما برای استان دارای اهمیت است، نباید از آن چشم‌پوشی کنیم.

نصیری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری حداکثر تا فردا فرصت دارند پروژه‌های خود را به سازمان برنامه و بودجه برای گنجاندن در پروژه‌های سفر ریاست جمهوری ارسال کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به توافق برسند، البته بانک‌ها نگران تامین منابع مالی نباشند، زیرا قطعا در سفر رئیس‌جمهور یک خط اعتباری اختصاص پیدا کرده و در بین بانک‌ها توزیع می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص اعتبار برای احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان و همچنین تخصیص اعتبار بلاعوض برای ۲۰۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله شهرستان کوهرنگ پیشنهاد می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: از بابت عملکرد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در رابطه با پروژه‌های پیشنهادی نیمه‌تمام برای سفر ریاست جمهوری نگرانی وجود دارد، طرح‌ها قبل از طرح شدن در جلسه باید با حضور روسای بانک پیشنهادی مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گرفت و موافقت اولیه بانک نیز اخذ می‌شد.

در این جلسه مدیران بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری گلایه‌های بسیاری از روند پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات در سفر ریاست جمهوری داشتند، آن‌ها معتقد بودند نمی‌توانند تعهدی در قبال پرداخت تسهیلات به پروژه‌های نیمه‌تمام داشته باشند، زیرا منابع بانک‌های استان جوابگوی نیاز مالی این پروژه‌ها نیست.

بانک‌های چهارمحال و بختیاری توان پرداخت تسهیلات برای حجم بالای طرح‌ها را ندارند

همچنین احمدرضا صباغی- رئیس شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری در این جلسه با بیان اینکه بر روی پروژه‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری کار کارشناسی صورت نگرفته است، اظهار کرد: منابع و مصارف بانک‌ها هم‌خوانی ندارد، روسای بانک نمی‌توانند تعهدی برای پرداخت تسهیلات به این پروژه‌ها داشته باشند.

وی یادآور شد: امکان پرداخت تسهیلات به این حجم از پروژه‌های نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری توسط بانک‌های عامل وجود ندارد، توقعات از بانک‌ها باید معقول باشد، همچنین این طرح‌ها باید دارای توجیه فنی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرجع دانلود زيرنويس

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح