کد خبر : 208878
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 10:47

نویسندگی گوگل: آیا هنوز برای سئو مهم است؟

نویسندگی گوگل: آیا هنوز برای سئو مهم است؟

نویسندگی سئو چیست؟ به گزارش  بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از شفافیت در سئو، نویسندگی به این ایده اشاره دارد که گوگل به ایجاد یک قطعه محتوا، شاید به عنوان وسیله ای برای ایجاد اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوا، علاقه دارد. اما آیا برای سئو مهم است؟؟   بیایید حفاری کنیم.

نویسندگی سئو چیست؟

به گزارش  بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از شفافیت در سئو، نویسندگی به این ایده اشاره دارد که گوگل به ایجاد یک قطعه محتوا، شاید به عنوان وسیله ای برای ایجاد اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوا، علاقه دارد.

اما آیا برای سئو مهم است؟؟

 

بیایید حفاری کنیم.

 

چرا نویسندگی مهم است؟

همانطور که در زیر خواهیم دید، برای سال‌های متمادی گوگل علاقه خود را به ارتباط محتوا با نویسندگان شناخته شده نشان داده است.

 

علاوه بر این، نویسندگی نشان دهنده قدرت و اعتمادی است که کاربران انسانی می توانند برای سنجش اعتبار یک محتوا از آن استفاده کنند.

 

به هر حال، یک پست وبلاگ در مورد پروتکل‌های امنیتی شرکت شما قابل اعتمادتر است که توسط COO ارائه شود تا مدیر موفقیت مشتری.

 

تاریخچه نویسندگی گوگل

سرمایه گذاری گوگل در شناسایی نویسندگان محتوا در سال ۲۰۰۷ با ثبت اختراع رتبه عامل آنها آغاز شد. این پتنت طرحی را برای «امضای دیجیتال» که نویسنده را به یک محتوا متصل می‌کند و اینکه چگونه می‌تواند به‌عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده شود، ترسیم می‌کرد.

 

در اینجا تحولات کلیدی در آزمایش عمومی مختصر Google با Google Authorship در نتایج جستجو آمده است:

 

  • ۲۰۱۱: در اوایل بهار، گوگل تأیید کرد که از نشانه گذاری rel=”author” پشتیبانی می کند و توصیه می کند نویسندگان را برای محتوایی که ایجاد کرده اند با آن برچسب گذاری کنند.
  • ۲۰۱۱: با تأیید و مرتبط کردن نویسندگی با استفاده از +Google شروع شد. در اواخر همان سال، گوگل شروع به آزمایش با یک قطعه غنی از SERP کرد و عکس نمایه نویسنده و پیوند به محتوای آنلاین آنها را به همراه نتایج صفحاتی که آنها نوشته بودند را نمایش داد.
  • ۲۰۱۳: نتایج نویسندگی در نتایج جستجو شروع به کاهش کرد.
  • ۲۰۱۴: گوگل پایان آزمایش خود را با نمایش قطعات غنی از نویسنده در مقاله سرزمین موتور جستجو که من با اریک انج نوشتم، پس از اینکه مستقیماً توسط گوگل مطلع شدم که این اتفاق می‌افتد، پایان داد.
  • ۲۰۱۹: Google نسخه عمومی Google+‎ را پایان می‌دهد، همچنین آزمایش خود را با وابستگی به اجرای داده‌های ساختار یافته نویسنده و ناشر برای تأیید تألیف پایان می‌دهد.
  • ۲۰۲۰: گوگل پتنت Author Vectors را ثبت می کند که نویسندگان را از طریق سبک های نوشتاری مبتنی بر اینترنت شناسایی می کند.

 

نویسندگی امروزه در جستجو چگونه استفاده می شود؟

حتی بدون پشتیبانی از نشانه‌گذاری نویسندگی، Google همچنان می‌تواند نویسنده و تمام محتوای وب او را هنگامی که مقاله‌های نویسنده به یک مکان مرکزی پیوند می‌دهند، تشخیص دهد.

در کنفرانس SMX 2016، من این فرصت را داشتم که از گری ایلیس گوگل بپرسم که آیا هویت نویسنده به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می شود. او پاسخ داد که اینطور نیست، اما آن را به طور کامل برای آینده رد نکرد.

 

با این حال، در Pubcon در آستین در مارس ۲۰۲۳، ایلیز مجدداً تأیید کرد که Google هنوز از نویسندگان به عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند.

 

هر دو بار او خاطرنشان کرد که گوگل به طور فعال به دنبال راه هایی برای شناسایی بهتر نویسندگان است، اما بیشتر برای استفاده به عنوان موجودیت در نمودار دانش خود.

 

همانطور که چند سال پس از پایان آزمایش اصلی Google Authorship در کتاب چرا اعتبار نویسنده بیش از همیشه اهمیت دارد برای جستجو نوشتم: “این واقعیت که شهرت و اعتبار نویسنده اکنون در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گنجانده شده است قابل توجه است. به این معنی است که اهداف واقعی پروژه Google Authorship هرگز از بین نرفت، حتی اگر نمایش صریح آنها در SERP ها هرگز باز نگردد.”

 

یک چیز را می‌توانیم با قاطعیت بگوییم: هرچه محتوای شما برای زندگی و رفاه خوانندگان شما مهم‌تر باشد، نمایش خطوط توسط کارشناسان معتبر در زمینه مربوطه منطقی‌تر است.

 

به‌روزرسانی: Google اکنون در حال آزمایش است که گاهی اوقات اطلاعات «درباره این نویسنده» را برای محتوا درج می‌کند.

 

E-E-A-T و YMYL

ما همچنان شاهد شواهدی هستیم که نشان می‌دهد Google همچنان به نویسندگان به‌عنوان وسیله‌ای برای بررسی E-E-A-T (تجربه، تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن) محتوا علاقه دارد.

 

وقتی محتوا در دسته YMYL قرار می‌گیرد (پول شما/زندگی شما – موضوعاتی که مربوط به سلامت، اخبار، امور مالی یا هر چیزی است که بر رفاه شخصی تأثیر می‌گذارد)، به ارزیابی‌کنندگان گفته می‌شود که به دنبال E-E-A-T (که قبلا E-A-T بود؛ دوم) “E” برای تجربه اخیرا اضافه شده است):

 

  • تجربه: میزان تجربه در مورد موضوع نشان داده شده در محتوا.
  • تخصص: تخصص نشان داده شده در محتوا
  • اقتدار: اقتدار سازنده محتوا (یعنی نویسنده) و خود محتوا
  • اعتماد: اعتماد کلی سازنده محتوا، محتوا و وب سایت

 

تأیید شده توسط دستورالعمل های ارزیابی کیفیت Google

درک اینکه گوگل چگونه با رتبه‌دهندگان کیفیت جستجوی خود کار می‌کند، برای درک نقش نویسنده در جستجوی امروزی کلیدی است.

Google با نمایندگان مستقل از سراسر جهان قرارداد می بندد و آموزش می دهد تا به عنوان ارزیاب انسانی کیفیت نتایج جستجو عمل کنند.

 

به این ارزیابان صفحات وب واقعی داده می شود که گوگل برای یک پرس و جو رتبه بندی می کند و از آنها خواسته می شود که آن را بر اساس دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل ارزیابی کنند.

 

Google از رتبه‌بندی‌های ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو استفاده می‌کند تا تعیین کند الگوریتم‌هایش چقدر محتوایی را که دستورالعمل‌ها به‌عنوان «کیفیت» و «مفید» تشخیص می‌دهند، رتبه‌بندی می‌کند.

 

این برای مفهوم نویسندگی به چه معناست؟ گوگل می‌خواهد محتوایی را که توسط نویسندگان واجد شرایط نوشته می‌شود رتبه‌بندی کند. وقتی محتوا مهم است، باید افراد مناسب را برای ایجاد آن انتخاب کنید.

 

نتیجه

نویسندگی در سئو ممکن است گذشته دشواری داشته باشد، اما کاملاً منسوخ نشده است.

 

مطمئناً، نام نویسنده دیگر در SERP ها ظاهر نمی شود و Google+‎ منحل شده است، اما افزودن نویسنده به محتوای وبلاگ شما همچنان راهی برای افزایش تجربه کاربر و ایجاد اعتماد است.

 

این یک قدم کوچک است که می تواند کارهای زیادی انجام دهد! 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح