کد خبر : 187936
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:22

چشم امید بازار کشورهای همسایه به مرزهای سیستان و بلوچستان

چشم امید بازار کشورهای همسایه به مرزهای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چشم امید بازارهای دو کشور افغانستان و پاکستان به مبادلات مرزی آنان با مرزهای سیستان و بلوچستان است. به گزارش ایسنا ماندانا زنگنه در نشست بررسی گمرکات مرزی استان که با حضور معاون گمرکات ایران در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد افزود:

چشم امید بازار کشورهای همسایه به مرزهای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چشم امید بازارهای دو کشور افغانستان و پاکستان به مبادلات مرزی آنان با مرزهای سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایسنا ماندانا زنگنه در نشست بررسی گمرکات مرزی استان که با حضور معاون گمرکات ایران در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد افزود: مرزهای استان علاوه بر آنکه در رونق اقتصادی استان نقش مهمی ایفا می کنند به دلیل میزان مبادلات مرزی برای کشورهای همسایه هم بسیار حائز اهمیت است و این سبب شده تا افغانستان و پاکستان به شرکای خوبی برای تجار استان تبدیل شوند.

وی بیان کرد: محدودیت هایی در گمرکات مرزی استان وجود دارد که رفع آنها توسعه مبادلات مرزی و افزایش ارز آوری به کشور را در بر دارد و این مهم می تواند برای کل کشور مفید باشد، بنابراین باید آن را به عنوان یک ظرفیت ملی نگاه کرد.

زنگنه افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلاتی است که گمرکات استان با آن رو به رو است و باید برای رفع این مشکل ترتیبی اتخاذ شود تا پرسنل سایر استان ها مانند نظامیان ملزم به خدمت در استان برای یک تا دو سال باشند تا بخشی از نیاز سیستان و بلوچستان برطرف شود.

امتیازات ویژه برای خدمت در سیستان و بلوچستان

معاون گمرکات کشور هم در این نشست گفت: گمرکات ایران بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر چارت اداری خالی دارد که مجوز لازم برای استخدام این تعداد نیرو صادر شده و فراخوان آن به زودی تنظیم و منتظر خواهد شد با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان افرادی که استخدام می شوند طی مدت یک سال مامور به خدمت در این استان خواهند بود و پس از آن به نقاط دیگر کشور منتقل می شوند.

طیبی افزود: از طرفی هم برای ایجاد مشوق حضور پرسنل در سیستان و بلوچستان هم امتیازهای ویژه ای در نظر گرفته شده که پرداخت دو فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت چهار درصد و اختصاص بالاترین نرخ اضافه کاری به پرسنل شاغل در این استان از جمله آن ها هستند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح